SUPLEMENT TERBAIK MENJELANG RAMADHAN..

SUPPLEMENT TERBAIK UNTUK IBU MENYUSU MENJELANG RAMADHAN

askum sume... lama sy tak update blog.. today 23 Rejab.. lg 38 ari menjelang Ramadhan... time running 2 fast.. pejam celik dh nk msk ramadhan.. 

sejak kebelakangan ni banyak pm yang sy terima, rata-rata berbunyi begini...

" salam sis.. stok saya makin kurang.. bb minum banyak.. camana ya bulan puasa nnt, bimbang la stok tak cukup"

" salam mummy.. sy ada mslh ni.. bulan ramadhan nk dkt.. stok susu sy ngam2 jerk.. bimbang la bulan puasa ni tak dpt nk suply susu secukupnya "

" salam kak, semalam sy berpuasa sunat... ya allah tuhan saja yg th.. blk keje badan letih sgt n longkai je rasa.. nk dukung anak pun tak larat... apa supliment terbaik masa puasa ekk kak ?? "

Sejujurnya, ramadhan yang bakal tiba membawa seribu rahmat dan barakah. Tak perlu takut pada bulan ramadhan.. in sha allah.. tuhan dah janjikan banyak kelebihan yang kita dapat dlm bulan nie.. Dan bulan ni jugak bulan untuk menimba pahala dan menghapuskan dosa.

Dan AJAIBNYA !!!!! di bulan Ramadhan yang penuh barakah ni, walaupun ibu-ibu berpuasa dan tidak makan dan minum dalam tempoh masa yang panjang, tetapi susu tetap MAINTAIN.. Itulah kebesaran Allah yang Maha Pencipta. Cuma kita sebagai manusia kene berikhtiar supaya susu yang Allah berikan tu, tetap pada kadar kualiti dan kuantiti yang asama seperti tidak berpuasa.

Bagaimana Caranya ???

  • Perkara yang paling penting, JANGAN TINGGAL SAHUR, ambil makanan bersat semasa bersahur, dan sangat bagus jika dapat makan kurma dan susu pada waktu itu
  • Berbuka denga kurma, kerana kurma dapat memberikan tenaga segera pada badan kita serta mengikut Sunah Nabi.. dapat pahala tuu..
  • Minum air yang cukup semasa sahur dan selepas berbuka, pastikan anda ambil air pada kuantiti yang banyak, pada kadar kurang 3L sehari
  • Pam secara konsisten setiap 3 jam sekali. Jangan sesekali skip masa pam, kerana ia akan menyebabkan susu merundum..
  • Banyakkan berdoa pada Allah, dia Yang Maha Pemberi Rezeki 

Namun bagi ibu-ibu yang selalu "terlepas" sahur, atau tak dpt mengambil makanan berzat secukupnya.. anda sgt2 disarankan utk mengambil supplement sebagai persediaan.. Ini bagi memastikan badan kita tak mudah letih, susu berada dalam kadar sepatutnya dan tidak mengalami dehidration.

SUPPLEMENT YANG DISARANKAN
ESP (Energizing Soy Protein)
  • nan-gmo soya protin iaitu original
  • indeks glisemiknya rendah jadi kita akn lebih bertenaga, tak mudah letih dan lesu
  • mengatasi masalah gastrik
  • Bonus : lebih kenyang , kulit anjal, bertenaga dan berseri2
  • HOT ITEM !!!

MEALSHAKES
  • Setiap bancuhan memberikan satu pertiga daripa US RDA dengan 19 vitamin / galian yang diperlukan bersama dengan protein, galian dan 3gm serat
  • mengandungi 19 vitamin utama dan mineral tambahan
  • mengenyangkan, beri tenaga

PERFORMANCE DRINK
  • Mengekalkan kandungan air dalam badan
  • mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna utk membantu mencegah dehydration
  • membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina
  • Beri tenaga serta merta, cergas sepanjang hari 


Bagi yang pernah menyusukan anak masa berpuasa, bulan ramadhan memang memberikan cabaran bila mana badan rasa tak bermaya, dan sebelah petangnya rasa macam tenaga habis sama sekali. Alhamdulillah, lepas saya sendiri mencuba ambil Shaklee pada tahun lepas, memang jauh berbeza.

kalo tahun2 sebelumnya, petang je tangan sy menggigil akibat terlalu lapar. Berbeza tahun lepas, dgn pengambilan suppliment saya kekal bertenaga sampai ke petang.. alhamdulillah... kalo tak memang melepek la kat opis.. lagi pulak dgn cuaca yang terik dn tak menentu skrg ni..

Umpama individu yg mengambil suplmnt dan tidak, boleh diibaratkan seperti rumah yg kosong tanpa perabot dan rumah dengan perabot mewah. Rumah tersebut masih boleh didiami, bezanya selesa atau tidak je. Sama jugak masa berpuasa, susu tetap ada, bezanya badan kita ni kekal bertenaga atau tidak, dan kuantiti susu jugak pastinya jauh berbeza...

Anda lebih tahu diri anda BAGAIMANA .... :))

Jika anda mahu kekal bertenaga dan memberikan susu terbaik buat si manja anda. ambillah supplmnt utk diri anda sendiri dn yg lebih utama bayi kita mendapat khasiat sepatutnya.

*** sesuai untuk semua golongan termasuk kanak-kanak dan warga tua... (tidak khas pada ibu menyusukan bayi sahaja .. )


Sila hubungi saya untuk dapatkan konsultasi secara percuma tentang suplmnt yang paling sesuai untuk anda, dan dapatkan tips serta cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian dari saya sebagai Shaklee independent distributor anda :)

sms/call/whatapp : 0108220629 (ida)
email : hidayah85.ida@gmail.com
FB : vtecqueen




****Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit****
 
 

Comments