Kenapa ibu menyusu perlu mengambil supplement??

Kenapa ibu menyusu perlu mengambil supplement??

Sedikit perkongsian disini:

"Saya ibu menyusu dan bercita-cita menyusukan bayi hingga 2tahun secara ekslusif,wajib ke saya ambil supplement ibu menyusu, kalau tak ambil, saya rasa susu saya cukup ke untuk bayi saya?? "

Hmmmmmm..sebenarnya ibu-ibu tiada paksaan untuk mengambil supplement menyusu dan jika ibu-ibu nak menyusukan anak tanpa perlu mengambil apa2 supplemen..terserah… tetapi pastikan ibu-ibu mampu untuk menyediakan kesemua 12 vitamin dan 7 galian dalam masakan harian sejajar dengan keperluan tubuh kita ibu-ibu dan anak....

Kerana apa??

SEBAB......

kita tak naklah nanti kita berusaha gigih menyusukan anak sehingga dua tahun tetapi keadaan fizikal kita
🙅RAPUH TULANG
🙅KULIT KUSAM
🙅NAMPAK TUA DARI UMUR SEBENAR
🙅TIDAK BERMAYA
🙅LESU
🙅PRNAT
🙅STRESS
🙅SUSU CAIR.. dan banyak lagi…

Sekarang ibu-ibu dah faham kan kepentingan mengamalkan supplement khas buat ibu menyusu ni.

Buat yang dah mencuba, syabas dan teruskan mengamalkan yang terbaik buat anda dan simanja..

Bagi yang belum, masih tak terlambat..jom dapatkan set ibu menyusu dengan saya.

Comments