KEKAL BERTENAGA DI BULAN RAMADHAN

PERSEDIAAN BERPUASA DENGAN SHAKLEE 

MONING ALL.... SEMOGA HARI NI LEBIH BAIK DARI SEMALAM DAN DI BERKATI ALLAH S.W.T..

Alhamdulillah.... Tak lama lagi masuk bulan Ramadhan. Mst dlm hati u all ada terdetik, mcm mana la puasa tahun ni dgn cuaca yang tak menentu... Panas terik... Betul2 mencabar Ramadhan kali ni... Ni la masanya u all mencari sesuatu bg menyiapkan diri menghadapi bulan ramadhan agar perkara wajib ni dapat ditunaikan dengan semudah dn setenang yang mungkin..

Menu wajib semasa sahur dan berbuka ialah KURMA...Makan kurma adalah sunnah Rasulullah dan kurma boleh membekalkan tenaga.

Selain kurma, u all juga boleh mengambil suplmnt agar nutrisi dalam badan kt sentiasa pada paras di perlukan oleh badan seharian.. So, saya sarankan u all mencuba produk dari set MIGHTY 3 GEM, iaitu Energizing Soy Protein (ESP), Meal Shakes dan Performance drink. In sha allah u all tak kn rasa terlalu lapar, rasa badan mengigil, lemah dan sebagainya

Jangan lemah semangat bila kena makan 3 suplemen sekaligus :-) Suplemen ini boleh diadjust mengikut kesesuaian individu samada dari segi bajet, taraf kesihatan dan penerimaan tekak. Hehe...

ESP

ESP ialah minuman berprotein dari soya yang mengandungi 9 asid amino yang diperlukan badan. Insyaallah ESP ini boleh membantu memberikan rasa kenyang berpanjangan dan memberikan anda tenaga sepanjang hari. Jangan tak tahu, protein sangat diperlukan oleh tubuh badan dalam membaik pulih struktur kulit, rambut, kuku dan ia juga boleh mengurangkan kolesterol.

PERFORMANCE DRINK

PD juga produk yang sangat membantu bagi mereka yang berpuasa. Rasanya sedap dan menyegarkan, malah mencegah badan dari kekeringan air atau dehidrasi. PD juga membantu kekal bertenaga sepanjang hari. 

Antara ciri-ciri PD ialah: 
  • Minuman elektrolit yang mengawal keseimbangan bendalir badan agar tidak dehidrasi
  • Mengandungi formula unik Shaklee iaitu Opticarb yang membekalkan tenaga serta-merta berterusan tanpa mengganggu kestabilan gula dalam darah.

    MEAL SHAKES

Meal Shakes pula ialah multivitamin atau pemakanan lengkap. Ia adalah easy-on-the-go meal kerana sangat mudah disediakan dan kandungannya lengkap. Ia membekalkan 19 vitamin dan mineral yang diperlukan tubuh. Rasanya sedap, boleh diminum begitu saja atau dicampur dalam minuman lain.

Meal Shakes amat sesuai diberi kepada kanak-kanak yang mula belajar berpuasa kerana kandungan protein dan seratnya memberi rasa kenyang berpanjangan disamping dapat membina ketahanan badan kanak-kanak.



Kesimpulannya, set Mighty 3 GEM ini amat sesuai diambil bila-bila masa, seisi keluarga, terutamanya pada bulan puasa. Kalau terlambat bangun, tak sempat menyediakan hidangan sahur, anda hanya bancuh ESP, Meal Shakes dan PD dan minum. Insyaallah ia akan membantu anda berasa bertenaga walaupun tidak bersahur dengan nasi dan lauk-pauk.


Sila hubungi saya untuk dapatkan konsultasi secara percuma tentang suplmnt yang paling sesuai untuk anda, dan dapatkan tips serta cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian dari saya sebagai Shaklee independent distributor anda
 


sms/call/whatapp : 0108220629 (ida)

email : hidayah85.ida@gmail.com
FB : vtecqueen




 

****Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit****

Comments