TIPS UNTUK MENDAPATKAN CAHAYA MATA BERSAMA SUPLEMENT SHAKLEE



Set Kesuburan Shaklee



Alhamdulillah, Set Kehamilan Shaklee telah mendapat sambutan yang agak di luar jangkaan. Buat pengetahuan anda, Shaklee turut menawarkan rangkaian vitamin semulajadi yang berkualiti tinggi untuk meningkatkan tahap kesuburan dan kesihatan suami-isteri. 


Set kesuburan wanita 
(Family Wellness Set + Women's Health Set + Zinc) 
yang terdiri daripada:

ESP
B-Complex 
Vita-Lea
Vita-C
OsteMatrix
Omega Guard
GLA Complex 
Zinc Complex 


Set kesuburan lelaki 
(Family Wellness Set + Men's Vital Health Set)
yang terdiri daripada:

ESP
B-Complex
Vita-Lea
Vita-C
Zinc Complex
Vita-E
Omega Guard 

Anda boleh memilih secara "loose" mengikut keperluan dan bajet anda.


Mari kita lihat bagaimana vitamin-vitamin di atas dapat membantu meningkatkan tahap kesuburan kita. 



      Zinc Complex


Supplement yang sangat penting untuk kesuburan terutamanya buat lelaki. Ia membantu menjaga fungsi organ seksual dan penghasilan hormon testosterone. Kekurangan zinc pada lelaki akan menjejaskan bilangan, pergerakan dan kesihatan sperma.


Zinc juga membantu meningkatkan kesuburan bagi wanita. Ia membantu hormon oestrogen dan progesterone berfungsi dengan baik dan membantuk menghasilkan telur yang matang dan berkualiti untuk proses persenyawaan.




Vita-E Complex


Antara keunikan Vitamin E keluaran Shaklee adalah ianya dilengkapi dengan Selenium, salah satu unsur penting untuk meningkatkan kuantiti sperma pada lelaki dan mengurangkan risiko kecacatan pada bayi. Vitamin E sering digunakan oleh pakar kesuburan dalam kaedah rawatan IVF. Ia merupakan sejenis antioxidant 
yang mampu meningkatkan kesuburan.



        Vita-C
Bagi lelaki, vitamin C membantu mencegah penggumpalan sperma dan menjadikannya lebih bergerak aktif (sesuai untuk perokok). Bagi wanita, ia membantu mengawal keseimbangan hormon, menguatkan sistem imunisasi dan meningkatkan kesuburan. Keunikan Vita-C Shaklee adalah pada sistem "sustained release" di mana vitamin C akan dilepaskan secara perlahan dan akan bertahan lebih lama dalam badan.


B-Complex

Terdapat dua jenis vitamin B yang bermanfaat untuk menambah kesuburan, satu untuk lelaki dan satu untuk wanita. Vitamin B12 dapat menambah dan meningkatkan kualiti sperma dan vitamin B6 dapat meningkatkan kesuburan wanita. Jenis vitamin B yang lain juga penting untuk proses penyatuan sperma dan sel telur (conception).



Vita-Lea



Mengandungi 28 jenis multivitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh kita. Masalah kesuburan boleh berpunca dari kekurangan nutrient dalam badan. Cara terbaik untuk memastikan tubuh kita dilengkapi dengan nutrient yang diperlukan ialah melalui pengambilan multivitamin dan mineral setiap hari, kerana ia dapat menampung mana-mana kekurangan vitamin dalam badan.





GLA Complex


Supplement wajib untuk wanita yang sedang mencuba untuk hamil. Ia mampu mengawal dan mengatur ketidakstabilan hormon wanita sebagai langkah utama untuk menggalakkan kesuburan. Ia juga mampu mengecutkan cyst dalam rahim wanita yang boleh menghalang proses kehamilan. GLA complex membantu tubuh menghasilkan 'cecair kesuburan'. 'Cecair kesuburan' ini memberi 'ruang' untuk sperma terus hidup hingga 5 hari.



OsteMatrix

Amat penting buat wanita sebagai persediaan persenyawaan sperma dan telur. Sebaik sahaja anda mengandung, anda memerlukan simpanan kalsium yang mencukupi dalam tubuh untuk dimanfaatkan oleh bayi anda. Ia juga membantu mengalkalikan tubuh untuk menyediakan persekitaran yang sesuai untuk persenyawaan sperma dan telur.


Omega Guard

Mengandungi asid lemak Omega 3. Antara punca ketidaksuburan di kalangan lelaki adalah disebakan struktur sel sperma yang tidak terbentuk dengan sempurna. Omega 3 dapat membantu pembentukan acrosome yang lebih kuat dan sempurna. Acrosome merupakan struktur melengkung pada hujung kepala sperma yang memainkan peranan penting dalam proses persenyawaan telur wanita.

Bagi wanita pula, Omega 3 membantu mengurangkan gumpalan pada dinding uterus dan membolehkan telur yang telah disenyewakan dapat melekat dengan sempurna. Kekurangan Omega 3 - Omega 6 juga turut dikaitkan dengan polycystic ovarian syndrome (PCOS), salah satu punca ketidaksuburan pada wanita.

Apa perbezaan supplement Shaklee dengan supplements yang dijual di farmasi? Perbezaan utama adalah supplement keluaran Shaklee adalah semulajadi, bukan vitamin sintetik yang banyak di jual di kaunter farmasi. Dan Shaklee telah terbukti berkualiti dan telah mencapai Top 4 world's most effective vitamin (rating semasa entry ini dibuat). And among the Top 4 tue, Shaklee adalah supplement yang berstatus Halal yang paling ekonomi harganya.

Jangan lupa untuk terus berdoa untuk memperolehi cahayamata, kerana kita hanya mampu berusaha dan semoga usaha kita akan diizinkanNya.


TESTIMONI SET KESUBURAN





Sila hubungi saya untuk dapatkan konsultasi secara percuma tentang suplmnt yang paling sesuai untuk anda, dan dapatkan tips serta cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian dari saya sebagai Shaklee independent distributor anda :)



   sms/call/whatapp : 0108220629 (ida)
   email : hidayah85.ida@gmail.com
   FB : vtecqueen





**** Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.



Comments